2016
MÁJ
01.

Hozd magad egyensúlyba!

Könnyen kibillensz az egyensúlyodból? Akár a lelki, akár a fizikai egyensúlyról beszélünk, mindkettő megtartása és fejlesztése igen fontos feladat lehet. Aleska Sáfrány Emese utóbbihoz kapcsolódó mini tippjeit itt olvashatjátok.

A mindennapi életben is fontos lehet az egyensúlyérzék, ugyanis megelőzheti az eséseket és ficamokat, segíthet abban, hogy nagyobb legyen a stabilitásunk. Az egyensúlyt fejlesztő gyakorlatok elvégzése ezen kívül segíti az izmok erősítését és tonizálását, és a "reagálási képesség" javítását, és nem utolsósorban növeli a koncentrációs képesség hatásfokát is!

Nézzünk néhány egyensúlygyakorlatot:

1. gyakorlat

Válasszunk valamilyen egyensúlyozásra alkalmas eszközt (togu, bosu, egyensúlyozópárna vagy deszka), amennyiben nincs ilyen eszközünk, egyik lábfejünket helyezzük a másikra úgy, hogy a bokánkat a vádlinkhoz támasztjuk.

Álljunk fel az eszközünkre kifordított lábfejjel (balettban úgynevezett első pozíció), pontosabban érjen össze a sarkunk, a lábfejünket pedig ily módon távolítva egymástól nyissuk ki.

Minden egyensúlygyakorlat közben érdemes egy pontra fókuszálni, így egyszerűbb lesz megtalálni a balanszunkat.

Vegyünk a kezünkbe egy rudat, esetleg egy seprűnyelet, vagy egy szalagot, ha az sincs épp körülöttünk.

Kezdjünk el óvatosan dönteni az egyik irányba a felsőtestünkkel, mintha két fal között lennénk. Majd másik irányba ismételjük meg a gyakorlatot. Ismételjük meg néhányszor, majd középre visszatérve álljunk meg egy pillanatra, és csukjuk be a szemünket. Miután kinyitottuk, kezdjünk el csavarodni a felsőtestünkkel egyik irányba, majd a másikba, ezt is ismételjuk meg néhányszor, középre visszatérve a végén csukjuk be a szemünket.

 

2. gyakorlat

A következő gyakorlatnál az eszköz közepén állunk egy lábbal (eszköz nélkül szintén a lábfejen állós megoldást érdemes alkalmazni).

A szabad lábunkat hajlítva felemeljük előre, majd nyújtjuk, onnan elvezetjük oldalra nyújtva, majd hátra, hátul marad a láb, és óvatosan a felsőtestünkkel döntünk a talaj irányába, ez a mérlegpóz. Majd megismételjük másik lábbal. 

Amennyiben kedvet kaptál az egyensúlyod fejlesztéséhez, látogass el Aleska Sáfrány Emese Balance workshopjára, például legközelebb május 7-én.

A 90 perces workshopon lesz egyensúlyozás kézen, lábon, talajon, balance-álló eszközökön, továbbá mindenféle stabilizáló gyakorlat, amelyek erősítik a belső izomzatot, és a mobilizálásban, egyensúlyérzék-fejlesztésében segítenek. Az óra funkcionális bemelegítéssel indul, és utána a jelszó csakis a Balance!

Szerző: Aleska Sáfrány Emese


Hozzászólások


További kapcsolódó bejegyzések

2018
SZEPT
15.

Anastasia Sokolova a Phoenix Pole Fitnessben

Az egyik legtemperamentumosabb ukrán rúdtáncos lány, számos tehetségkutató emlékezetes fellépője, Anastasia Sokolova látogat Magyarországra, hogy rebellis trükkjeit megtanítsa Nektek!


2018
MÁJ
11.

Saulo Sarmiento Budapesten! - workshopok

Október 27-én Magyarországra látogat a Cirque de Soleil művésze, Saulo Sarmiento, számos rúdverseny győztese, hogy rudas és lengőrudas workshopokat tartson.


KATEGÓRIÁK

HÍREK »
SZTORIK »
RÚD+TE »
TIPPEK »

SZAVAZZ!

Te milyen ziát használsz?

iTac
Dry Hands
White Chalk
LupitPole párnácska
Dew Point
Váltogatom
Semmit
Nem tudom
Más

SZAVAZOK!

LEGNÉPSZERŰBB CIKKEK

ESEMÉNY NAPTÁR

Facebook

Instagram

Kövess Instagrammon!

Értesülj elsőként!

Ha az elsők között szeretnél értesülni a legújabb rudas hírekről, iratkozz fel időszaki hírlevelünkre!

Küldj nekünk történetet!

Van olyan rudas híred vagy történeted, amit megosztanál? Küldd el az info@rudvilag.hu címre!